Blog

Het is weer die tijd van het jaar dat we onze klanten graag willen laten weten dat we ze waarderen. Dat kan met een flesje wijn of doosje (kerst)bonbons. Maar natuurlijk geven we het liefst iets origineels, wat niet al te prijzig is. Ik heb een aantal ideeën voor je verzameld die niet alleen leuk zijn rond de feestdagen,...

In de snelle wereld van sociale media is visuele content koning. Dit is immers het eerste wat we zien als we door onze tijdlijn scrollen. Afbeeldingen en visuals spelen een cruciale rol bij het trekken van aandacht, het betrekken van je doelgroep en het overbrengen van je boodschap. Of je nu een bedrijfseigenaar, marketeer of gewoon een...

Tijdens het ontwerpen is het gebruik van lettertypen iets wat je waarschijnlijk dagelijks doet. Je kiest een passend font om de juiste sfeer voor je project te creëren. Maar wist je dat lettertypen meer zijn dan alleen visuele keuzes? Het zijn stukjes intellectueel eigendom, en er zijn regels die bepalen hoe je ze mag gebruiken. Deze regels worden...

Een flyer is een krachtig marketinginstrument waarmee je snel en effectief je boodschap kunt overbrengen. Of je nu een evenement promoot, je bedrijf wilt adverteren, of informatie wilt verspreiden, een goed ontworpen flyer kan het verschil maken tussen onopgemerkt blijven en indruk maken op je doelgroep. Hier zijn enkele tips om een flyer te maken...

Als grafisch vormgever maak ik zelf beelden, maar ik gebruik ook vaak beelden van anderen. Dit kan natuurlijk niet zomaar. Aan elk beeld is veel werk vooraf gegaan. Het is dan ook meer dan logisch dat de maker zijn of haar beelden beschermd met behulp van zogenaamde licenties. Deze licenties leggen de wettelijke voorwaarden voor het gebruik van...

Je kent het waarschijnlijk wel; je staat aan het begin van een nieuw project, maar weet niet hoe je van start moet. Je staart al een half uur naar een wit vel of knipperende cursor, maar er komt niets in je op. Ook ik heb niet altijd meteen de juiste inspiratie of flow te pakken om te starten met...

Bijna alle magazines die je vindt in de schappen van de boekhandel kun je tegenwoordig ook online vinden. Je leest ze, al dan niet, in een speciale app. Wanneer je zelf een magazine uitbrengt is het maken van een digitale editie zeker het overwegen waard. Het maken van een digitaal magazine biedt talloze mogelijkheden en voordelen ten opzichte van...

Als het gaat om het creëren van een herkenbaar en effectief merk, zijn er verschillende strategieën die bedrijven kunnen gebruiken. Twee veel voorkomende vormen van merkidentiteit zijn het woordmerk en het beeldmerk. In dit artikel vertel ik je meer over het verschil tussen deze twee typen merken en hoe ze kunnen worden gebruikt om een sterk merk...

Inspiratie

06-03-2023

Inspiratie....Vaak krijg ik door een eerste gesprek met een klant al leuke ideeën, die ik graag verder uit zou willen werken. Maar soms heb ik gewoon geen idee waar ik moet beginnen of loop ik halverwege het proces vast. Dan moet ik op zoek naar inspiratie, maar waar vind je dat? En hoe kun je ervoor zorgen dat je voortdurend...

Wanneer je gaat beginnen met ontwerpen, of het nu een logo, advertentie, website of print is, is je je beste start het kiezen van een mooi kleuren palet. Een vast kleuren palet geeft je de mogelijkheid om een samenhangend en mooi ogend geheel te maken. Aan de andere kant kadert het wat mogelijkheden in. Iets wat niet vervelend is aangezien...