Blog

Als het gaat om het creëren van een herkenbaar en effectief merk, zijn er verschillende strategieën die bedrijven kunnen gebruiken. Twee veel voorkomende vormen van merkidentiteit zijn het woordmerk en het beeldmerk. In dit artikel vertel ik je meer over het verschil tussen deze twee typen merken en hoe ze kunnen worden gebruikt om een sterk merk...

Inspiratie

06-03-2023

Inspiratie....Vaak krijg ik door een eerste gesprek met een klant al leuke ideeën, die ik graag verder uit zou willen werken. Maar soms heb ik gewoon geen idee waar ik moet beginnen of loop ik halverwege het proces vast. Dan moet ik op zoek naar inspiratie, maar waar vind je dat? En hoe kun je ervoor zorgen dat je voortdurend...

Wanneer je gaat beginnen met ontwerpen, of het nu een logo, advertentie, website of print is, is je je beste start het kiezen van een mooi kleuren palet. Een vast kleuren palet geeft je de mogelijkheid om een samenhangend en mooi ogend geheel te maken. Aan de andere kant kadert het wat mogelijkheden in. Iets wat niet vervelend is aangezien...

Jouw portfolio laat zien wie je bent en wat je kunt. Met een effectief portfolio geef je potentiële opdrachtgevers een goed beeld van jouw stijl, ervaring, kwaliteit en diversiteit van je werk. Een goed ontworpen portfolio kan ook helpen je te onderscheiden van andere vormgevers. Om jouw portfolio zoveel mogelijk voor je te laten werken heb ik de...

In dit artikel neem ik je mee langs een paar handige tools die ik wekelijks gebruik tijdens mijn werk als grafisch vormgever. Deze tools zijn niet alleen handig voor designers, maar ook wanneer je vaak werkt met grote bestanden of afbeeldingen kun je hier je voordeel mee doen.

Wanneer je een tekstverwerkingsprogramma zoals Word opent, heb je een enorme keuze uit verschillende fonts (lettertypes). Maar soms wil je voor een bepaald project een eigen of ander opvallend font gebruiken. In dit artikel vertel ik je waar je deze fonts kunt vinden, hoe je ze kunt installeren en gebruiken en waar je op moet letten. Heb je na het...

Uit eten, op stap met vrienden, die leuke sportwedstrijd van je kind, op al deze momenten post je op het moment een leuke foto. Maar wanneer je Social media wil inzetten voor jouw bedrijf, dan is het spontaan plaatsen niet altijd zo makkelijk. Gelukkig is het mogelijk om op de verschillende platformen vooraf je posts in te plannen. In dit...

Brandstory

24-06-2022

Achter een sterk merk staat een inspirerende brandstory of merkverhaal.
Dit verhaal vertelt wat het merk doet en waar het voor staat, maar het is ook een verhaal dat mensen écht raakt. Een verhaal wat ervoor zorgt dat mensen zich verbonden voelen met het merk. Een goed merkverhaal is dus voor groot belang voor elk merk. Wat het...

Wanneer je net als ik een creatief brein hebt, dan ken je het gevoel dat je het ene moment alles onder controle denkt te hebben en het volgende moment niet meer weet wat je nu ook alweer aan het doen was. Ik ben dan ook een ster in mapjes aanmaken, planningen verzinnen en kasten opnieuw organiseren. Maar hier vervolgens dan...